FRANCIE, FRANCIE, FRANCIE

středa, ledna 02, 2013

Tak konečně jsem se pochlapila a dokončila jsem ten nejdelší příspěvek co kdy na mým blogu byl. Musím se pochválit! Strašně se mi nechtělo prohrabávat se v miliardě fotek a navíc ale stejně budu muset napsat článek na tohle téma do školního časopisu, takže jsem prostě musela. Všechno se bude točit kolek milované Francie, kde jsem v prosinci minulého roku byla. Pro méně zdatné čtenáře tu mám hromadu fotek! =D
ČLÁNEK O TÉHLE VÝPRAVĚ DO FRANCIE VYŠEL I VE SVITAVSKÉM DENÍKU!!!
O CO GO, + PŘÍPRAVY
Jela jsem do Francie v rámci školní akce reprezentovat Českou republiku v Evropském parlamentu ve Štrasburku. Celý projekt se nazývá Euroscola a probíhá každý rok. Jsem moc moc ráda, že jsem mohla patřit mezi hrstku Čechů, kteří měli tu čest zastupovat náš národ. Jelo se autobusem a ráno jsme se do společenského oblečení převlékali na benzínce, takže nám to všem slušelo až překvapivě moc, když si představíte, že vám profesoři dají 30min na nalíčení převlečení a učesání. No pecka. V 8h ráno jsme dostávali první instrukce, všechno v angličtině, případně ve francouzštině a přesunuli jsme se do velké jídelny.

  • (první fotka) Tahle slečna Dominika nás jako ČR prezentovala před ostatními státy EU a šlo jí to skvěle.
  • (4. fotka) Pohled na parlament při cestě tam. Vlálo tam 27 vlajek včetně té naši.
  • (poslední fotka) U stolu vpravo je celá skupina z Česka, které je zaměřená na problém - Rok evropského stárnutí.




EUROSCOLA V AKCI
Po sladké francouzské snídani jsme se úplně všichni přesunuli do velké místnosti, kde běžně zasedají europoslanci. Tentokrát jsme byli ,,jako" europoslanci my studenti. Nasadili jsme si sluchátka, abychom lépe slyšeli a také abychom si mohli přepínat co kdo řekne do příslušného jazyka (aj, fr, it, šp). Já jsem někdy místo angličtiny volila francouzštinu a byla jsem moc ráda, že jsem porozuměla. V této místnosti jsme se mohli ptát opravdového europoslance Herberta Reula a každý asi pochopí, že nejvíc otázek měli studenti z Řecka. =D Potom jsme taky mohli hlasovat, dostávali jsme různé otázky a diskutovalo se.
  • Do parlamentu s námi jel i Tomáš Dvořák, redaktor časopisu Deník, a všechny nás v průběhu diskuse fotil.
  • Byla jsem europoslanec s číslem 198 a užívala jsem si to, i když chvilkama tam byla zima, ale to asi proto, abychom nemohli usnout (jak mají politici ve zvyku). =D
  • (6. fotka) Mluvčí každého státu v závěru dne zvedl vlajku a všichni společně vytvořili kruh symbolizující EU.

JÍDLO VE FRANCII
Co jiného jsme mohli dostat na snídani než typický francouzský croissant. Byl krásně křupavý a plněný čokoládou. Ještě v Česku jsem si dělala srandu, že na oběd určitě dostaneme flák masa s rýží, protože já celkově maso nemám ráda a rejži už vůbec ne. No ale nakonec jsme dostali zeleninový salát s octovou zálivkou jako předkrm a hlavní jídlo bylo maso na houbách s těstovinami. Jako desert nám dali zmrzlinku, jogurty a ovoce. Večer v hotelu jsem se napráskala párkem se slaninou, k tomu jsem měla hranolky, ovocnej salát a pepsi. To jsem si ale nevyfotila, protože jsem byla celá ubulená, protože cestou na hotel mi spadl na zem můj týden starý Samsung S2 a roztřískal se mu displej. Druhý den ráno jsme si ale na snídani vzala foťák a vyfotila jsem si milý francouzský personál, který podával snídaně. Opět jsme měli croissant, ale tentokrát jsem si ho namazala s marmeládou. Takže jídlo ve Francii hodnotím moc dobře. =D
  • (2. fotka) Nemohla jsem nechat bez všimnutí skvělé kelímky na pití, prostě grrreat nápad!
  • (4. fotka) Kdo neměl dost, mohl se dorazit sladkou tečkou v podobě jahodové, nebo čokoládové zmrzky.
  • (poslední fotka) Snídaně v hotelu, neměla jsem chuť na nic slaného, takže to opět vyhrál croissant.


ROK EVROPSKÉHO STÁRNUTÍ
Po oběde jsme se rozdělili do příslušných skupin, které řešily jednotlivé problémy. Já jsem patřila do skupiny ,,kolečko" - Rok evropského stárnutí. Ostatní skupiny byli třeba - Budoucnost EU, Volnost slova, Imigrace,.. Odhlasovali jsme si svého prezidenta a zástupce. Měli jsme se rozdělit do skupin po 10ti a vždy museli být namíchané tři národnosti. My jsme měli holky z Finska a kluky ze Španělska. V každé skupině se měl vymyslet návrh, který se pak po hlasování buď přijal, nebo zamítl a s výsledkem se pak šlo opět do hlavní hlasovací místnosti, kde už byli zase všichni studenti členských zemí. 
  • Náš návrh, že by měli mít senioři zvýšený důchod, aby si mohli víc užívat volnočasových aktivit byl přijat.
  • Zeptala jsem se kluků ze Španělska, jak se řekne španělsky ,,prdel" , ale už jsem to slovo bohužel zapomněla. =D
  • (poslední fotka) V této skupině jsem si fakt moc nepokecala. (Sorry holky z Finska, nehráli jsme Bobříka mlčení, fakt ne.)


EUROGAME
Málem bych zapomněla na Eurogame, vlastně jsem na ni zapomněla a musela jsem tuhle část dodělávat až úplně nakonec. =D Během oběda probíhala soutěž s názvem Eurogame. Cílem bylo spojit čtyři různé národnosti a vyplnit správně vědomostní test. Vůbec se mi do toho nechtělo, ale když k našemu stolu přišla Bulharka, tak jsem si řekla, že se teda aspoň zapojím a budu to mít z krku, tak jsem napsala svoje jméno a národnost a odpověděla jsem na otázku, která byla napsaná česky. Potom až ke konci jsem zase šla za Bulharkou a omrkla jsem  odpovědi jen v rychlosti a čau. Když vyhlašovali jména , kdo měl test nejvíc správně, tak jsem ze srandy nahlas řekla: ,,Teď řeknou moje jméno!" =D A oni je fakt řekli a já jsem sice vnitřně explodovala, ale šla jsem hrát jako jediná Češka druhé kolo Eurogame s týmem, který jsem ani neznala celý. =D Nakonec našemu zbloudilému modrému týmu už štěstí tolik nepřálo a dostávali jsme otázky, které jsme nevěděli. Skončili jsme čtvrtí. Jediný z čeho mám fakt radost je ta kšiltka a obří mikina, co jsem si mohla nechat nechala. =D

  • (první fotka) Ta blondýna vedle mě je Češka, se mnou mluvila francouzsky, ale jinak anglicky. =D
  • (3.fotka) Jediná já jsem z té hry nechtěla mít ostudu, ale je to těžký, když ostatní v týmu si myslí, že Chopin byl Brit! =D
  • (5.fotka) Fotka v osudné mikině ve výtahu v hotelu, díky hodné Míše a hodné Lucce jsem mohla být večer na netu. Díky =*

JDEME DO MĚSTA
Brzo ráno jsme vypadli z hotelu, kde ani nebyla wifi na pokojích - pff, abychom si užili město Štrasburk. Bohužel mi na vánoční Francii chyběl sníh, místo toho přišel déšť a já samozřejmě neměla deštník. No ale stejně jsem si užívala, že jsem ve Francii a fotila jsem všechno co se dalo. Byl sice víkend, ale všude měli otevřeno, takže to bylo senzační. Šli jsme se podívat do katedrály a někteří šli i na rozhlednu.
  • Všude největší čisto, ale přišlo mi hodně, že jsem ještě v Německu. Všude jen Strasbourg, Alsace.
  • (4. fotka) Nádherně udělaný splavy a nejlepší chůze po úzkých mostech.
  • (5. fotka) Stejně tak super tam je hromadná doprava. (Jsem asi buranka z Česka a všechno mě uchvátí.)


  • (2. fotka) Moje nejhezčí fotka z Francie. Není nad momentky =D
  • (5. fotka) Výhled z našeho pokoje v hotelu. Roztomilouš v okně.
  • (poslední fotka) Vypůjčila jsem ti poslední fotku. Je to výhled na Štrasburk z rozhledny.


VÁNOČNÍ TRHY
Na  vánoční trhy ve Francii už jsem příspěvek dělala, můžete si ho připomenout ZDE. Krásné bylo, že celé město bylo vyzdobeno, včetně domů a ulic. Všude se podával svařák a nebo punč. Docela sranda bylo, že vánoční stánky byly strašně ,,mezinárodní". Nenašli jste skoro nic typicky francouzského, ale mohli jste narazit na vonné tyčinky od Inda, nebo na Mozartovy koule, britskou vlajku, atd,.. Jinak ale atmosféra byla krásná, chyběl akorát ten sníh.

  • Na trzích jsem koupila taťkovi velkou sadu vonných tyčinek, které voní na 2m i nezapálené.
  • (4. fotka) Dřevěný čuník v ulicích centra Štrasburku. ...A když vydržíš až do večera nepapat...
  • (6. fotka) Milované makronky, konečně něco typického pro Francii. Dovezla jsem jich pár domů.


NÁKUPY
Poslední sekce tohoto maxi příspěvku budou nákupy ve Francii. (s holkama) Měly jsme dost času na to, abychom mohly bloudit centrem a hledat THE BODY SHOP. Naše snaha nakonec nebyla marná a obchod jsme našly, nakoupily co jsme chtěly a šly jsme dál. V obchodním centru jsme si skočily na oběd a zase jsme valily dál na průzkum. V Top Shopu měli dokonalé boty, šaty, všechno, ale neměla jsem dost času přemýšlet, co vlastně chci, co potřebuju, kolik mám utratit penež a čas valil dál a tak až v Claire's jsem si koupila obrovskej prstýnek, kterej mi vždycky připomene tenhle výlet.

  • (3. fotka) Stovky bot tam na mě čekaly, ale já si prostě neuměla vybrat a musela jsem je tam všechny nechat.
  • (4. fotka) V supermarketu kámoška Lucka objevila obrovskýho Heinekena, asi rodinný lahve. =D
  • (6. fotka) Všude hromada lidí, ale konečně pohled na THE BODY SHOP, kosmetickej svatostánek



Tímto prohlašuji, že i tento nekonečný příběh o Francii má konec a jestli jste dočetli až sem, jste nejlepší na světě! Velká gratulace těm, kteří u tohoto příspěvku neusli, já sama jsem to psala snad sto let. Budu se moc těšit na Vaše komentáře, tentokrát se budu vlastně těšit víc než kdy jindy. =D



You Might Also Like

52 your comments

  1. musel to být fantastický výlet! :)
    krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Všude ti to strašně sluší, fotky jsou úžasný a to jídlo, mňam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za pozitivní komentář! :-)*

      Vymazat
  3. téda , to musel být hodně zajímavý zážitek! nádherné fotky Dio! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš teda pravdu, moc velký zážitek! :-)

      Vymazat
  4. och tak to ti závidím :) Máš zážitok a spomienky na celý život :) Dúfam že aj ja niekedy Francúzsko navštívim :)
    Sunrise of my life :)

    OdpovědětVymazat
  5. na tenhle článek jsem se těšila, je usper. Musela to být skvělá příležitost, poznat nové lidi a muset komunikovat v jiném jazyce. A jak jsi se k tomu dostala? A museli jste něco platit, nebo jako ti nejlepší jste nemuseli?:):D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se někdo těší na moje články! :-* ..Přesně tak, máš pravdu. Spolužačka z eSka vyhrála dotazník na internetu. Né a nic jsme platit nemuseli :-)

      Vymazat
  6. Wow. Článek byl skvělý a výlet musel být ještě lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za pochvalu článku! :-)

      Vymazat
  7. skvělý článek, skvělé fotky :)

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý článek, nádherný fotky. :) Moc mě to bavilo číst a hrozně ti závidím, že ses toho mohla zúčastnit. Rozhodně to ale asi nebyla vždycky sranda, se tam s nima domlouvat a všemu porozumět... :) Opravdu krásnej článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Luci za suprovej komentář, víc takových na blogu bych brala! :-)

      Vymazat
  9. Musím se přiznat, snad nikdy jsem nepřečetla tak dlouhý článek, vlastně mě nikdy nebavili ale tenhle jsem přečetla do poslední tečky ! Moc se ti povedl Dia ! Taky bych chtěla moc do Francie, musela to být zábaba :) A je mi moc líto tvého mobilu :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TO JE PRO MĚ MEGA ČEST, díky! :-) ..děkuji, jdi jediná, která se mnou soucítí s mobilem :-*

      Vymazat
  10. Musela to být super výprava, taky bych se ráda do Francie někdy koukla. :) Fotky jsou moc krásný!

    OdpovědětVymazat
  11. Přečteno celé, jo, jsem nejlepššííí :-D muselo to být krásné :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Páni!
    Nádherné fotky,atmoška a všetko.
    Dokopala(inšpirovala) k tomu aby som sa začala lepšie učiť franinu aj keď je to dosť tažký jazyk. :)
    Pekne napísané, zdokumentované.
    xx.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DĚKUJI MOC ZA KRÁSNÝ KOEMNTÁŘ! :-)

      Vymazat
  13. To musela být fantastická zkušenost ;) Gratuluju :)

    OdpovědětVymazat
  14. Super článek, muselo to být fakt skvělý ! :) a ty fotky jídlaa <3 :D

    OdpovědětVymazat
  15. nezaspala som prečítala som a dozvedel aosm sa veľa zaujímavosti! gratulujem ku tej výhre a super mikine! :Durčite si si to užila a nafotila si krásne fotky! bravo! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NIKČA JE SUPER NA DOMÁCÍ VÁLENÍČKO! :-)

      Vymazat
  16. Parádní článek!:) a krásné fotečky!Miluju tvuj blog!;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeeeeeee, to ni ještě nikdo neřekl :-*

      Vymazat
  17. super článok:) akurát dnes som si pozerala fotky:)ked som tam bola:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vzpomínky a fotky zůstanou! :-)

      Vymazat
  18. Tyjo to musel být super zážitek! :) Konečně Evropská unie investuje do něčeho, co se hodí :)

    OdpovědětVymazat
  19. Páni, zní to strašně zajímavě. A fotky jsou taky super!

    OdpovědětVymazat
  20. Krasne fotky a urcite to bol uzasny zazitok

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu Kate, bylo to senza!

      Vymazat
  21. Tam to muselo bejt super ! :o) krásný fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JOJOJOJO! :-) Francie je krásná!

      Vymazat
  22. Páni, nádhernej článek :)

    OdpovědětVymazat
  23. Perfektní! Vůbec se mi nechtělo spát a to je pátek večer! :-D

    M.

    OdpovědětVymazat
  24. Parádní fotodokumentace. Och, sleduju tě. Uuuuu :)

    OdpovědětVymazat
  25. Boží článek :) Naše škola je taky mezi výherci a v květnu tam jedeme :)Konečně jsem se někde dočetla jak to tam probíhá a na co se mám přípravit. :) Ale mám obavy z toho jak se tam domluvím :D anglicky rozumím, ale ta konverzace mi moc nejde.. :D asi budu jak ty holky z Finska :D bylo to moc obtížné?

    OdpovědětVymazat
  26. Velmi pekny clanok :) paci sa mi tvoje pisanie :)pises velmi zaujimavo takze si vsetky clanky velmi rada citam :) este ze si mi na fb tento clanok ukazala :)

    XOXO
    www.myfashion-and-me.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  27. Úžasný článek!:) Slyšela jsem o tom a vždycky jsem chtěla vědět co se tam dělá atd. Parádně jsi to napsala! Jela tam starší sestra kamarádky ze třídy za ČR, tak možná jsi ji poznala. Musel to být asi super zážitek:) A k tomu ještě nádherné fotky:D!! Nemám slov... :)

    OdpovědětVymazat
  28. Neusnula jsem, je to super článek a krááááásné fotky, nádhera.... Jo a už jsem přišla na to, co na Tobě mám, ty totiž nejen, že vypadáš dobře, ty zároveň vypadáš i velmi chytře, to je teda kombinace!!:)))

    OdpovědětVymazat

FOLLOW ME

BLOG Archive

Contact form

Jméno:

Email:

Zpráva: