M Á J

neděle, května 31, 2015


STŘEDOČESKÉ MÁJE

Tak na tenhle článek jsem čekala měsíc, než ho publikuji!

Totiž přesně prvního května jsem byla na víkend mimo Prahu. Společně se spolužačkou Terkou, Jiřinem (a jeho boyfriendem Ondrou) jsme jeli oslavit tradiční středočeské máje do městečka Byšice, odkud pochází Jiřina. V životě jsem nic takového neslavila, neviděla, nezažila, takže jsem nevěděla, co mám čekat a jen jsem se těšila! ...Čekala jsem na poslední den v tomto měsíci, abych tímto tématickým článkem uzavřela květen, máj, lásky čas.


...Teď můžu říct, že to byl můj letošní nejlepší víkend v měsíci květnu! 


No nic, jdu Vás vtáhnout do příběhu. (velmi zkráceně)




P Á T E K

Začalo to nenásilně na hlaváku, kde jsme dokoupili věci na grilování a taky nějakou pozornost pro Jiřinovo mámu. Za hoďku už jsme byli v Byšících a obědvali jsme super oběd od Jiřinovo super mámy v jejich super domečku. (Asi tehdy začala moje afektovanost, že je to tam všechno super.)  Pak jsme šli na náves, podívat se jak probíhají přípravy a jeli jsme pomoct s výzdobou do coolturáku. Hrozně mě překvapilo, že se o organizaci starají lidé mého věku, mlaďoši, studenti. Čekala jsem lidi důchodového věku. ...Večer jsem se proměnila v šéfa na grilu a nastalo obžérství při sledování hokeje.




S O B O T A

Snídaně a nástup na MÁJE. Všichni domorodci byli v krojích, od malých dětí po starou gardu. Všechno kolem bylo ozdobeno a počasí bylo nádherný. Kluci měli džbán s vínem a holky skleničky. U každého domu, kde byla májka, se vyváděla slečna, které není provdaná a tancoval se taneček se speciálním pokřikem na konci. ČÍ JSOU MÁJE?  - naše! KOMU JE DÁME? - nikomu! A ZA KOLIK TO MÁME? - za pár! Večer snad celý Byšice nasedli do autobusu a jelo se na krojovaný ples. Všechno totální oldschool, back in time. 





N E D Ě L E 

V neděli jsme se už pakovali domů a konkrétně já jsem byla teda přeplněná zážitkama. Všichni byli tak strašně sympatičtí. Jiřinova máma i táta byli super. (už jsem se zmínila?) Připadala jsem si jako přenesená do jiného světa. Takový můj pohádkový víkend! Šťastná jsem byla! Ono se mi hrozně těžko popisuje. Vlastně ono to nejde. Tak si to zkuste jen představit...



Prožili jste M Á J aspoň z poloviny tak superově jako já?

You Might Also Like

5 your comments

  1. Krásne fotky, no Máj som neprežila ani z polovice tak ako ty..:-) Mala som aj krasne dni, no väčšinu maju som bola ponorená nad knihami, pretože som maturovala.Ale stalo to zato, uspešne mam potom a teraz si môžem uživať :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, tak to gratuluji a užívej! :3

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Och děkuji, mám je moc ráda! :-)

      Vymazat
  3. To je kráááása <3 <3 Úplně miluju takovéhle akce ! <3 S.

    OdpovědětVymazat

FOLLOW ME

BLOG Archive

Contact form

Jméno:

Email:

Zpráva: